داشتن يك زندگي خوب همراه با معلوليت

يادگيري آسان مطالب علمي

داشتن يك زندگي خوب همراه با معلوليت

۴۴ بازديد

سازگاري با زندگي با معلوليت هرگز آسان نيست، اما راه هايي وجود دارند كه به شما كمك مي كنند با محدوديت ها كنار بياييد، بر چالش ها غلبه كنيد و يك زندگي ارزشمند بسازيد.

 

 انجام تنظيمات 

سازگاري با زندگي با معلوليت مي تواند يك انتقال دشوار باشد. همه ما تمايل داريم سلامتي خود را تا زماني كه از بين نرود، مسلم بدانيم.

اما در حالي كه شما نمي توانيد به موقع به يك فرد سالم تر برگرديد يا محدوديت هاي خود را از بين ببريد، مي توانيد طرز فكر خود را تغيير دهيد و با ناتواني خود كنار بياييد. شما هنوز كنترل زندگي خود را در دست داريد و راه هاي زيادي براي بهبود استقلال، احساس توانمندي و چشم انداز خود وجود دارد.

صرف نظر از ناتواني شما، غلبه بر چالش هايي كه با آن ها مواجه هستيد و لذت بردن از يك زندگي كامل و رضايت بخش كاملا امكان پذير است.

اغلب ما انتظار داريم كه زندگي طولاني و سالمي داشته باشيم. بنابراين، هنگامي كه دچار يك بيماري يا جراحت ناتوان كننده مي شويد، مي تواند طيف وسيعي از احساسات و ترس هاي ناراحت كننده را برانگيزد. ممكن است از خود بپرسيد كه چگونه مي توانيد كار كنيد، رابطه اي را پيدا كنيد يا حتي دوباره شاد باشيد. اما در حالي كه زندگي با ناتواني آسان نيست، لازم نيست يك تراژدي باشد. و شما تنها نيستيد.روش لذت بردن از زندگي

ياد بگيريد كه ناتواني خود را بپذيريد 

پذيرش ناتواني شما مي تواند فوق العاده دشوار باشد. پذيرش مي تواند مانند تسليم شدن باشد، يعني زندگي و آينده خود را زير پا بگذاريد. اما امتناع از پذيرش واقعيت محدوديت‌هايتان شما را گير مي‌كند. اين شما را از حركت به جلو، ايجاد تغييراتي كه بايد ايجاد كنيد و يافتن اهداف جديد باز مي دارد.

به خود فرصت سوگواري بدهيد

قبل از اينكه بتوانيد ناتواني خود را بپذيريد، ابتدا بايد غصه بخوريد.

نه تنها بدن سالم و نامحدود خود را از دست داده ايد، بلكه احتمالا حداقل بخشي از برنامه هاي خود را براي آينده از دست داده ايد.

سعي نكنيد احساسات خود را ناديده بگيريد يا سركوب كنيد. اين فقط انساني است كه بخواهيد از درد اجتناب كنيد، اما همانطور كه با ناديده گرفتن آن آسيب را پشت سر نمي گذاريد، نمي توانيد غم و اندوه را بدون اينكه به خودتان اجازه دهيد آن را احساس كنيد و فعالانه با آن مقابله كنيد، از بين نخواهيد رفت. به خود اجازه دهيد تا احساسات خود را بدون قضاوت به طور كامل تجربه كند.

https://sazeman-esf.ir/%d8%b3%d8%a8%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85-%d9%88-%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.