بررسي مواد غذايي سالم

يادگيري آسان مطالب علمي

بررسي مواد غذايي سالم

۵۰ بازديد

 ماهي و گوشت

1-  كنسرو ماهي

كنسرو ماهي فوايد زيادي براي سلامتي دارد و به طور قابل توجهي ارزان تر از غذاهاي دريايي تازه است. به طور كلي، يك قوطي 6 اونس (170 گرمي) ماهي تن يا ماهي قزل آلا بين 2 تا 3 دلار قيمت دارد.

ماهي نه تنها منبع فوق العاده اي از پروتئين است، بلكه سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 است كه براي سلامت مغز و كاهش التهاب مهم هستند.

علاوه بر اين، ماهي مقدار مناسبي از سلنيوم معدني كمياب را فراهم مي كند كه ممكن است سلامت سيستم ايمني را تقويت كرده و در برابر سرطان محافظت كند.

علاوه بر اين، اگر ماهي كنسرو شده را با استخوان هاي آن خريداري كنيد، دوز سالمي از ويتامين D، كلسيم و فسفر دريافت خواهيد كرد.

مي توانيد ماهي كنسرو شده را با سالاد، ساندويچ، كراكر و آووكادو تركيب كنيد يا از آن در چندين غذا مانند كيك غذاهاي دريايي و سرخ كردني استفاده كنيد.

2-  پورك

گوشت خوك در مقايسه با ساير انواع گوشت بسيار ارزان است و به طور كلي قيمت آن ۴ دلار است و يكي از بهترين منابع پروتئين رژيمي به شمار مي رود.

تنها در سه اونس از گوشت خوك زميني، ۲۲ گرم پروتئين، به علاوه مقدار قابل توجهي ويتامين هاي B، فسفر، روي، آهن و سلنيوم وجود دارد.

بهتر است گوشت خوك فرآوري نشده را كه به درستي پخته شده است، بخوريد.

3- سينه مرغ

سينه مرغ با قيمت 3 تا 4 دلار در هر پوند، يك غذاي سالم و غني از پروتئين عالي است كه مي توانيد در زماني كه بودجه كمي داريد مصرف كنيد.

در نصف سينه مرغ، 28 گرم پروتئين با كيفيت بالا وجود دارد، به اين معني كه حاوي تمام اسيدهاي آمينه ضروري مورد نياز بدن شما است.

سينه مرغ همچنين حاوي مقادير زيادي ويتامين ها و مواد معدني مهم مانند نياسين، ويتامين B6، فسفر، منيزيم و سلنيوم است.

نشان داده شده است كه گنجاندن سينه مرغ در يك رژيم غذايي سالم و متعادل به كاهش خطر چاقي، بيماري قلبي و ديابت كمك مي كند. همچنين ممكن است از خطر ابتلا به سرطان محافظت كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.